ROOFin asiakascase: Abloy – mitattavia tuloksia kokemuksellisen markkinoinnin keinoin

Posted by Roof on 11.2.2019 15:24:44

roof-productions-case-abloy-1

Kokemuksellisuus ja tapahtumamarkkinointi ovat olennainen osa viime vuonna Suomen arvostetuimmaksi brändiksi valitun Abloyn markkinointistrategiaa. Lue tästä artikkelista, miksi Abloy haluaa panostaa kokemuksellisuuteen ja millaista liiketoiminnallista hyötyä ROOF Productionsin kanssa yhteistyössä toteutetuilla kokemuksellisen markkinoinnin toimenpiteillä on saatu aikaan.

Suomen arvostetuin brändi satsaa kokemukselliseen markkinointiin

Avaimistaan ja lukoistaan tunnettu Abloy sai viime vuonna maineikasta tunnustusta, kun yhtiö valittiin Suomen arvostetuimmaksi brändiksi Taloustutkimuksen ja Markkinoinnin & Mainonnan teettämässä Brändien arvostus 2018 -tutkimuksessa.

Pitkäikäinen ja perinteikäs yhtiö on panostanut brändin tunnettuuteen muun muassa uudistamalla hiljattain brändiään ja panostamalla markkinoinnissaan tarinallisuuteen ja tunteiden herättämiseen. Täten myös kokemuksellisuus ja yksityiskohtia myöten hiottujen tapahtumien avulla rakennetut brändikokemukset ovat merkittävä osa Abloyn markkinointi- ja myyntistrategiaa, kertoo Abloyn myynti- ja markkinointijohtaja Jari Perälä.

”Hyvin suunnitellut ja ammattitaidolla järjestetyt tapahtumat ovat tehokas tapa rakentaa yrityksen brändiä ja tuoda tarjoamiamme tuotteita, palveluita sekä ratkaisuja asiakkaidemme tietoisuuteen”, Perälä summaa.

Kokemuksellisuudella luodaan aitoja kohtaamisia

Kokemuksellinen markkinointi mahdollistaa ainutlaatuisen tavan osallistaa ja toimia vuorovaikutuksessa asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa. Perälä korostaakin, että jakelu- ja loppukäyttäjätapahtumien yhtenä tärkeimpänä tarkoitusperänä on olla aidosti vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Sitä kautta saadaan kuin varkain myös liiketoiminnallisia tuloksia aikaan.

”Tapahtumat tarjoavat loistavan väylän kohdata jakelijoitamme sekä loppuasiakkaitamme, ja osoittaa heille arvostuksemme heitä ja yhteistyötämme kohtaan.”

Lataa kokemuksellisen markkinoinnin opas

Mitattavia tuloksia tapahtumamarkkinoinnilla

Ammattitaidolla ja intohimolla suunnitelluilla ja toteutetuilla brändikokemuksilla ilahdutetaan ja sitoutetaan asiakkaita parhaimmillaan erittäin tuloksekkaalla tavalla. Perälä pitää lokakuussa 2018 järjestettyä Abloyn Pulse lukitus- ja kuluntahallintajärjestelmän lanseeraustilaisuutta hyvänä esimerkkinä erinomaisesti onnistuneesta tapahtumasta. Abloy-valtuutetuille lukkoliikkeille ROOF Productionsin kanssa yhteistyössä järjestetty tapahtuma sisälsi elämyksellisen miljöön lisäksi ammattitaitoisia ja inspiroivia puheenvuoroja sekä osallistavia ohjelmanumeroita.

Tapahtuma onnistui puhuttelemaan ja palvelemaan yleisöään menestyksekkäällä tavalla, mikä näkyi asiakkaiden reaktioiden ja kiittävän palautteen lisäksi huikeana myyntituloksena.

 ”Yhden päivän kestäneen tapahtuman aikana saatiin todennettua tilauksia ja myyntiä reilusti yli miljoonalla eurolla.”

Yhdessä ideoimalla ja tekemällä syntyy onnistuneita lopputuloksia

Abloyn ja ROOF Productionsin yhteinen taival on jatkunut jo reilun neljän vuoden ajan. Onnistuneet lopputulokset ovat olleet toimivan ja hedelmällisen yhteistyön tuloksia.

”Tapahtuman tarve tulee aina meidän päästä. Me annamme speksit tapahtuman kohderyhmästä, ajankohdasta ja aiheesta. Sen jälkeen mietimme yhdessä ROOF Productionsin kanssa millainen tapahtuma toteutetaan, missä se pidetään, mitkä ovat tapahtuman pääviestit, ketkä tapahtumaa vetävät ja niin edelleen”, Perälä kertoo.

Perälän mukaan ROOF Productionsin kanssa yhteistyössä toteutetut tapahtumat ovat olleet hyvin linjassa Abloyn brändin ja toimintatapojen kanssa, ja niiden avulla on saatu aikaan mitattavaa kaupallista hyötyä.  
”Yhteistyömme myötä olemme saaneet nostettua tapahtumiemme tason erittäin korkealle tasolle. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin tekemistä jatkuvasti parantaen ja kehittäen.”

Kokemuksellinen markkinointi ja brändikokemukset tarjoavat uniikin ja varsin tehokkaan tavan rakentaa brändimielikuvia, lisätä kaupallisuutta ja sitouttaa asiakkaita yrityksesi brändiin. Me ROOF Productionsilla autamme sinua luomaan unohtumattomia brändikokemuksia ja sitouttamaan asiakkaitasi innovatiivisesti kokonaisvaltaisten ja muistettavien elämysten kautta!

Lue maksuttomasta oppaastamme lisää siitä, miten voit sitouttaa asiakkaitasi kokemuksellisen markkinoinnin keinoin:

Kokemuksellisen markkinoinnin trendit - Roof Productions

Lue lisää:

ROOF punaisella matolla – Red Carpet -elokuvafestivaali hurmaa jälleen
Huomioi nämä kolme kokemuksellisen markkinoinnin trendiä ja onnistu sitouttamaan asiakkaasi
Kokemuksellinen markkinointi on paljon muutakin kuin tapahtumamarkkinointia
Salesforce Basecamp Helsinki 2018 -tapahtuma
Uponor 100-vuotisjuhla
Comptel Nexterday North -seminaari

 

Topics: kokemuksellinen markkinointi